lördag 28 juli 2012

Dubbel glädje

Efter en av mina "hästskötarinsatser" i vintras så fick jag en present av kollegan och tillika ägarinnan till hästen. Hon hade nämligen varit iväg på utlandsresa när hon helt plötsligt fick för sig att börja handla åt mig!!! Det kändes lite onödigt men jag blev såklart jätteglad över presenten som andades väldigt mycket mig. Eftersom presenten var av speciell och ovanlig sort som inte går att få tag i hur lätt som helst så bestämde jag mig för att spara den till ett " very special occasion". Under tiden som månaderna gick så hann jag nästan glömma bort den lilla rackaren, men som tur var så kom jag ihåg den lagom till packningen inför den stugsemester vid havet som jag just varit på. Jag blev så lycklig, för vad är väl ett mer special occasion än en stugsemester vid havet, särskilt när presenten i fråga är en äkta olivtvål från Grekland? Att dessutom få nöjet att glädjas över samma present två gånger (först när jag fick den, och sedan när jag kom ihåg att jag hade den undangömd) kändes väldigt lyckosamt och lite typiskt mig faktiskt. Jag menar, jag har ju allt som oftast sån himla tur med allt. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar