onsdag 29 februari 2012

Mat på jobbet

På mitt jobb pratas det mycket mat, lagas mycket mat och äts mycket mat. Trots att det inte är mat som är huvudarbetsuppgiften så att säga. Det är bara det att vi är många där som gillar mat. Det är även många som är duktiga på mat. Igår var det en riktig mat-dag där ett par stjärnor bjöd på sig och lyxade till det värre. Först ut var husmor M/L. Hon tycker inte om att mat förstörs, så när hon såg att matyoghurten var på väg att gå ur datum satte hon genast igång att göra hemmagjord färskost av den.


Till middagen dök nästa stjärna upp och började göra en variant av svenska kåldolmar. Denna rätt är dock mer orientalisk och betydligt mer kryddig till smaken. Det är även ytterligare ett par moment/ingredienser/tillagningssätt som skiljer sig från de svenska kåldolmarna. 


Tyvärr gick jag av mitt skift innan middagen var färdig så jag hann aldrig smaka, men jag är helt säker på att det var försvinnande gott! :)

3 kommentarer:

  1. Och på mitt jobb fick jag avnjuta en våffla med sylt och grädde till eftermiddagsfikat. Tack vare min "lilla kompis" på skolan. Det var också gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din "fresterska", nu började min fantasi skena iväg och tänka våffelfest här hemma någon dag...:)

      Radera
  2. Bra, det var liksom det som var meningen...

    SvaraRadera